אפריקן ספארי מתמחה בחופשות ייחודיות ביבשת אפריקה, ופועלת כמחלקה בקבוצת פינגווין שירותי תיירות בע"מ, הממוקמת בדרך יפו 139 חיפה, ח.פ 513971242 (להלן "פינגווין").
בשל העובדה שאפריקן ספאריס הנה מחלקה בחברת פינגווין, כל התנאים המובאים כאן, מצוינים אל מול חברת פינגווין לפי פרטיה המופיעים בראש דף זה.
התנאים מפורטים בלשון זכר לנוחות בלבד, אך פונים לכל המגדרים.
כל השירותים המפורטים והמוצעים באתר האינטרנט של "אפריקן ספאריס" וחברת "פינגווין" כפופים לתנאים ולמגבלות המפורטים להלן, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהזמנת השירותים באתר. למעט במקרים בהם צוין אחרת בפני הלקוחות בכתב או בעל פה.
רישום של נוסע לאחת מהחופשות או חלקן המוצעות באתר האינטרנט, מהווה את הסכמתו המפורשת לתנאים ומגבלות אלו. ידוע לנוסע שתנאים ומגבלות אלו מהווים תנאי לחוזה ההתקשרות בינו לבין חברת פינגווין והספקים השונים ואף מחייבים אותו.
כל השירותים אותם מציעה חברת "פינגווין", הנם שירותים הניתנים ע"י גוף שלישי, וחברת פינגווין נחשבת כשליח עבור הנוסע או מטעמו כגורם מקשר, לפיכך, "פינגווין" אינה אחראית לתקלות ונזקים, אשר נגרמו בשל שירות לקוי של אחד הספקים.
למען הסר ספק, במידה וחלה טעות באחד הסעיפים במסמך זה, "פינגווין" או מי מטעמה תהא מחויבת לפעול עפ"י הרשום בחוק.
ביצוע הזמנה, מילוי פרטים אישיים, הזנת פרטי אשראי וביצוע תשלום בפועל
הזמנות שנשלחו ללקוחות הרשומים בהזמנה, יכנסו לתוקף רק לאחר השלמת כל פרטי הנוסעים, הזנת פרטי אשראי לחיוב, וסיכום הזמנה שנשלח לאי מייל הלקוחות, וזאת רק לאחר קבלת אישור להזמנה מהספקים השונים.
הזמנות בהם לא מולאו פרטים אישיים ע"י חלק מהנוסעים מכל סיבה שהיא ביום שליחת ההזמנה, יבוטלו אוטומטית, ומסגרת האשראי שהוחזקה לנוסעים אשר מילאו את הפרטים תשוחרר.
במקרה של בעיה בהזנת הפרטים, יש ליצור קשר מידי עם מרכז ההזמנות, או לשלוח אי מייל עם פירוט הבעיה לכתובת מייל: op@pingwin.co.il
למען הסר ספק, לא יהיה ניתן לשחזר הזמנה שבוטלה בשל אי מילוי פרטים ע"י אחד או יותר מהנוסעים בהזמנה, ויהיה על כל הנוסעים לבצע הזמנה חדשה, בתנאים ובמחירים שיופיעו באתר במועד הזנת ההזמנה החדשה.
עלות החופשות מוצג באתר במטבע יורו, החיוב בפועל מתבצע בשקלים עפ"י שער המחאות גבוה. מרגע ביצוע ההזמנה, הסכום הקובע והקבוע של ההזמנה לכל דבר ועניין, יהיה הסכום בשקלים, אשר הוצג ללקוח עם ביצוע ההזמנה. זאת לפי שער המחאות גבוה ביום בו ביצע הלקוח את ההזמנה בפועל.
במקרה שבו התקבל אישור להזמנה ומכל סיבה שהיא, הלקוח לא שילם את מלוא עלות הזמנתו, תעמוד לרשות החברה האפשרות לבטל את ההזמנה ואת כל הנוסעים הרשומים בה, זאת במתן התראה של 24 שעות שתישלח לאי מייל הרשום בהזמנה (זאת ללא צורך באישור קבלת האי מייל) או בשיחה טלפונית. במקרה זה, בשל העובדה שהחברה נאלצה לבטל את ההזמנה לאחר שאושרה, יחויבו הנוסעים בדמי ביטול בהתאם לתנאי ההזמנה.
ניתן לחלק את עלות החופשה לעד שלושה תשלומים ללא ריבית.
ניתן לפרוס את עלות החופשה ליותר תשלומים לפי הפירוט הבא:
4 תשלומים בתוספת 0.5% מעלות החופשה
5 תשלומים בתוספת 1% מעלות החופשה
6 תשלומים בתוספת 1.5% מעלות החופשה
7 תשלומים בתוספת 2% מעלות החופשה
8 תשלומים בתוספת 2.5% מעלות החופשה
או בתשלומי קרדיט עד 18 תשלומים בהתאם לתנאי הבנק/חברת האשראי של הלקוח
ביטול חיוב לאחר ביצוע תשלום
ביטול חיוב לאחר ביצוע תשלום לטובת החלפת אמצעי תשלום ו/או שינוי מספר התשלומים, כרוך בדמי טיפול של 30 יורו.
ביטול חופשה – כללי
ביטול חופשה יכנס לתוקף לאחר אישור קבלת בקשת הביטול ב"פינגווין".
את בקשת הביטול ניתן להגיש באחת הדרכים הבאות:
במילוי טופס ביטול (הכולל העתק/אסמכתא ללקוח בדואר אלקטרוני) – למילוי טופס לחצו כאן
בדואר אלקטרוני בו יש לציין מספר הזמנה ושם מלא לכתובת מייל: Op@pingwin.co.il
בדואר רשום, לפי הכתובת המופיעה בראש הדף.
בפקסימיליה 04-8557723
בשיחה טלפונית בעל פה מול נציג החברה בטלפון מספר 04-8557722
הודעת ביטול שתשלח לפינגווין לאחר השעה 12:00, תיחשב כאילו נשלחה ביום העסקים שלמחרת. הודעת ביטול שתישלח לפינגווין ביום שאינו יום עסקים, תיחשב כאילו נשלחה ביום העסקים הבא. באחריות הלקוח לוודא שהודעת הביטול אכן התקבלה במשרדינו ולקבל על כך אישור בכתב.
במקרה של ביטול ע"י נוסע אחד או יותר מתוך מספר נוסעים מאושרים בהזמנה, יישאו המבטלים בעלות דמי הביטול כמצוין, ובנוסף יישאו בעלות השינוי בהזמנה ליתר הנוסעים, זאת במידה והייתה השפעה על המחיר של יתר הנוסעים בשל הביטול.
דמי ביטול חריגים שהובאו לידיעת הלקוח ואושרו על ידו בכתב, מבטלים את דמי הביטול הכלליים.
ימי ראשון ושבת, כמו גם ערבי חג וחג, אינם נחשבים לימי עסקים.
במקרה שבו שולמה החופשה בכרטיס אשראי, דמי הסליקה ששולמו לחברת האשראי, יופחתו מההחזר המגיע ללקוח, בהתאם לסעיף 5ב בחוק הגנת הצרכן.
דמי ביטול חופשות ספארי
ביטול מרגע ביצוע ההזמנה עד 15 ימי עבודה (ללא שבת וראשון) לפני מועד היציאה ללא דמי ביטול!
במקרה של ביטול, יבוצע החזר מלא ללקוח למעט עלות הסליקה ששולמה לחברת האשראי ע"י "פינגווין" בעת החיוב, למעט 230€ לאדם, שיישמר כזיכוי למימוש בהזמנת חופשה עתידית בקבוצת פינגווין, בשלוש שנים ממועד הביטול.
ביטול 14 עד 7 ימי עבודה (ללא שבת וראשון) לפני מועד היציאה – 75% מעלות החופשה לנוסע
ביטול 7 ימי עבודה (ללא שבת וראשון) ועד יום היציאה לחופשה – 100% מעלות החופשה לנוסע.
דמי ביטול חריגים שהובאו לידיעת הלקוח ואושרו, מבטלים את דמי הביטול הרשומים בדף זה.
בחבילות המשולבות עם טיסות סדירות, עלות ביטול כרטיס הטיסה יחויב בנוסף לדמי הביטול, בהתאם לנהלי חברת התעופה מרגע ביצוע ההזמנה.
דמי ביטול – חופשות בזנזיבר
אפשרות ביטול עד 30 ימי עסקים לפני מועד החופשה ללא דמי ביטול!
במקרה של ביטול, יבוצע החזר מלא ללקוח למעט עלות הסליקה ששולמה לחברת האשראי ע"י "פינגווין" בעת החיוב, למעט 230€ לאדם, שיישמר כזיכוי למימוש בהזמנת חופשה עתידית בקבוצת פינגווין, בשלוש שנים ממועד הביטול.
ביטול 30 עד 16 ימי עבודה לפני מועד היציאה – 70% מעלות החבילה לנוסע.
ביטול 15 ימי עבודה עד יום היציאה – 100% מעלות החבילה לנוסע.
תנאי תשלום
עם אישור ההזמנה, תשלום מקדמה על סך 20% מהחבילה, והיתרה עד 60 ימי עבודה לפני מועד החופשה בחלוקה של עד 3 תשלומים ללא ריבית, תשלום היתרה יחויב אוטומטית במועד, בכרטיס האשראי בו הלקוח חויב במקדמה, אלא אם צוין אחרת.
ביצוע תשלום בהעברה בנקאית, יהיה לפי שער המחאות גבוה בעת ביצוע התשלום, על הלקוח לברר טרם ביצוע ההעברה את הסכום בשקלים ולציין בפני הבנק טרם ביצוע ההזמנה, שיש לחייבו בכל העמלות הכרוכות בביצוע העברה, זאת בכדי שהתקבול בפינגווין, יהיה לפי סכום העברה הנדרש.
דמי ביטול - טיסות בלבד
מרגע ביצוע ההזמנה ועד 46 ימי עסקים לפני מועד היציאה - 250 יורו לנוסע.
ביטול 45 עד 31 ימי עסקים לפני מועד היציאה – 50% מעלות הטיסה לנוסע.
ביטול 30 ימי עסקים עד יום היציאה - 100% דמי ביטול.
עמלת סליקה / עמלת ביטול עסקה / עמלת ביצוע החזר כספי
בעת ביטול חופשה, תופחת מסכום ההחזר עמלת סליקת כרטיס האשראי שנגבתה ע"י חברות האשראי מחברת פינגווין בעת חיוב העסקה.
תשלום עבור מוצרים נלווים בעת ביטול הזמנה
במקרה של ביטול הזמנה/חופשה, שבמסגרתה הוזמן ושולם ע"י הלקוחות מוצר מזוודה או כל מוצר אחר, תקוזז עלות המוצרים מסכום ההחזר המגיע ללקוח. במקרה של מזוודה, עלותה תחושב לפי 450 ₪.
דמי שינוי
דמי שינוי בסך 75€ לאדם יחולו על לקוח שהזמנתו אושרה וברצונו לשנות תאריך ו/או מלון ו/או להחליף שם, זאת במידה ובקשת השינוי הוגשה פחות מ-15 ימי עבודה (ללא ימי שבת וראשון) לפני מועד היציאה, זאת בנוסף להפרש הקיים (במידה וקיים) בין החבילות, ובתנאי שיש מקום בתאריך/מלון הנבחר ובתנאי שהמלון שבו הוזמנו החדרים מאפשר שינוי מועד.
פחות מ-15 ימי עבודה (ללא ימי שבת וראשון) לפני מועד היציאה - לא ניתן לבצע שינוי תאריך/מלון כלל! (שינוי שכזה יחשב כביטול ההזמנה לפי תנאי הביטול הנ"ל והזמנה חדשה למועד/מלון אחר)
ביטול הזמנות במסגרת החוק להגנת הצרכן
להלן תקציר של חוק הגנת הצרכן. לעיון בכל החוק וסעיפיו אנו ממליצים לפנות לאתרי האינטרנט הממשלתיים המציגים את החוק במלואו.
בהתאם להוראות סעיף 14(ג)(ו) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 (להלן – "החוק"): "ימים שאינם ימי מנוחה" -ימי עבודה שהינם ימי חול, לא כולל שבת/חג ויום שישי/ערב חג עד השעה 10:00.
"עסקת מכר מרחוק" - התקשרות בעסקה של מכר נכס או של מתן שירות בין צרכן לעוסק, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות פניה ישירה של העסק ללקוח, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה.
בהתאם להוראות סעיפים 14ג(ג) ו-(ד)(2) לחוק, יהיה הצרכן רשאי לבטל כל הזמנה בתחום התיירות והנופש בתוך 14 ימים מיום ביצוע ההזמנה (למעט אדם עם מוגבלות, אזרחים ותיקים מעל גיל 65 ועולים חדשים, להם ניתנת האפשרות לבטל עד 4 חודשים מיום ביצוע ההזמנה, בכפוף לתנאים הרשומים מטה), או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים, לפי המאוחר, וזאת אם מועד ביטול העסקה אינו בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן. בתנאים אלו, דמי הביטול של הצרכן לא יעלו על 5% ממחיר השירות או העסקה, או 100 ₪, לכל מזמין בנפרד, לפי הנמוך מבניהם.
על פי סעיף 6 א'(12) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), האמור לא יחול על שירותי הארחה, נסיעה, חופש ובילוי המתבצעים במלואם מחוץ לישראל, לרבות טיסות המשך לטיסות שיצאו מישראל הניתנות באמצעות חברת תעופה אחרת וחבילות נופש מחוץ לישראל.
במקרה של ביטול עסקה במסגרת החוק להגנת הצרכן, יחושבו הטיסות (השירות הניתן מישראל ואליה) לפי הפירוט הבא:
טיסה ישירה לזנזיבר – €650 , יעדי אפריקה בחברות תעופה סדירות €850 , כל יתר היעדים 10% מעלות החבילה.
למען הסר ספק, סעיף זה מהווה תמצית בלבד מהחוק, והנוסח המלא והמחייב של החוק לתנאים הכללים של ההזמנה, הינו כפי שמפורט בסעיף 14 ג וסעיף 6א 12 לחוק הגנת הצרכן.
לעיון בנוסח החוק המלא – לחצו כאן
תשלום בגין הזמנה במזומן או העברה בנקאית
לקוחות אשר ציינו בהזמנה שברצונם לבצע העברה בנקאית ו/או מסירת מזומן (בכפוף לחוק המזומן) ידרשו להזין פרטי אשראי במעמד ביצוע ההזמנה לצורך חסימת מסגרת בלבד בכרטיס האשראי.
יש לבצע תשלום על מלוא סכום ההזמנה עד שלושה ימים מיום אישור ההזמנה ולשלוח לסוכן המטפל העתק ביצוע ההעברה.
עם קבלת אישור ביצוע התשלום, תשוחרר מסגרת האשראי תוך מספר ימים, בכפוף לזמן הטיפול של חברת האשראי.
במקרה של אי תשלום בהתאם למועדים הנ"ל, יחויב כרטיס האשראי שפרטיו מולאו בעת ביצוע ההזמנה, ב-3 תשלומים ללא ריבית באופן אוטומטי וללא הודעה מראש (במקרה של אשראי שלא מאפשר חיוב בתשלומים - הסכום יחויב באופן אוטומטי בתשלום אחד).
במקרה של העברה בנקאית בשקלים, יישלח ללקוח באי מייל הסכום בשקלים לפי שער העברות והמחאות ביום ביצוע ההזמנה.
הפרשי שער הנובעים מאי התאמה בשערי המט"ח יגבו באופן אוטומטי מכרטיס האשראי שפרטיו מולאו בעת ביצוע ההזמנה.
טיסות
במסגרת חבילות הנופש מוצעות טיסות סדירות או טיסות שכר.
הזמנים וימי הטיסות עלולים להשתנות ללא הודעה מוקדמת, ובמסגרת חוק שירותי התעופה (הישראלי או האירופאי בכפוף לחברת התעופה). במקרה של איחורים/ביטולי טיסות, יהיו זכאים הלקוחות לפיצוי עפ"י חוק שירותי התעופה (הישראלי או האירופאי בכפוף לחברת התעופה).
שינוי שעת הטיסה בהודעה מראש, ולא פחות מ-12 שעות לפני מועד ההמראה, לא יחשב כעיכוב.
חברת פינגווין אינה אחראית על איחורים או ביטולי טיסה מצד חברת התעופה, ותפעל למצוא פתרון הולם, זאת במסגרת עלות הטיסה המקורית. חלק מחברות התעופה מחייבות במקרה של בעיה, טיפול ישיר מול הלקוחות ולא דרך המשרד שהזמין את המושבים בטיסה.
חברת פינגווין מתחייבת להביא את הנוסעים ליעדם הסופי, אם בטיסה ישירה ואם בטיסת המשך, ללא התחייבות לנתיב הטיסה, שעות הטיסה ו/או חברת התעופה.
באחריות הלקוח להתעדכן בשעת הטיסה הסופית לפני מועד ההמראה, אם ישירות מול חברת התעופה ואם במידע המוצג ברשות שדות התעופה, ולהגיע לשדה התעופה לפחות שלוש שעות לפני מועד ההמראה. אי הגעה לטיסה בזמן וההשלכות מכך, יהיו באחריות הנוסע בלבד.
נהלים, אחריות וכל נושא כבודה ו/או הטיסה בכפוף לחוק ו/או לתנאי חברת התעופה, כפי שמופיע באתר האינטרנט של חברת התעופה.
מדיניות הטסת הכבודה וציוד ספורט משתנה מחברה לחברה. לקבלת פרטים יש לפנות לסוכן/ת המטפל/ת.
בחלק מהטיסות בחופשות שמציעה החברה יש כריך, ובחלק מהטיסות לא מוגש כריך. יש לברר זאת טרם ביצוע ההזמנה.
כל טענה בנושא טיסה, תטופל ישירות בין הלקוח/ה לבין חברת התעופה.
הזמנת מושבים מועדפים בטיסה תתאפשר בחלק מהטיסות. פינגווין תעביר את הבקשה לחברת התעופה באופן רשמי. במקרה ומכל סיבה שהיא המושב המוזמן לא נשמר ללקוח/ה, פינגווין תדאג להחזר כספי יחסי עבור מסלול הטיסה, זאת בכפוף להצגת כרטיס העלייה שבו מצוין מספר המושב שהלקוח/ה קיבל/ה בפועל. לפינגווין אין כל אפשרות ואחריות להבטיח שירות זה.
בקשה לכריך טבעוני ו/או נטול גלוטן יש לציין במקום השמור להערות עם ביצוע ההזמנה ולא יאוחר מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, וזאת בכדי להעביר את הבקשה בזמן לחברת התעופה. למרות האמור, פינגווין אינה אחראית במקרה ששירות זה לא יסופק.
לנוסע ידוע שפינגווין אינה אחראית לכל ביטול/דחייה של טיסה בשל שביתה או תקלה טכנית או כל סיבה אחרת, ולא בהשלכות כמו הפחתת ימי חופשה או כל פגיעה בחלק מהשירותים הכלולים בחופשה.
לבחינת זכויות הנוסע בחוק שירותי התעופה – לחצו כאן.
העברות
בחבילות הכוללות העברות, העברות אינן פרטיות (אלא אם הוזמנו העברות פרטיות),
ואינן ישירות משדה התעופה למלון/דירות, אלא מתבצעות באמצעות אוטובוס/מיניבוס האוסף/מפזר את הלקוחות במספר בתי מלון.
הודעה בדבר שעת האיסוף, תימסר ללקוחות ערב לפני יום העזיבה. על הלקוחות להמתין בכניסה לבית המלון לפחות 15 דקות לפני מועד האיסוף. לקוחות אשר לא הגיעו בזמן להסעה, יאלצו להגיע עצמאית לשדה התעופה, ללא כל פיצוי כספי על כך.
פנייה ללקוחות
החברה תעביר ללקוחותיה מידע ופרסום דרך דואר אלקטרוני ו/או הודעת SMS או ווטסאפ שציינו בעת יצירת הקשר עם החברה. המידע יכול להיות הצעת מחיר, העתק של ההזמנה שבוצעה, מידע כללי לפני החופשה, הטבות המגיעות ללקוח לפני או אחרי החופשה, משוב או כל מידע אחר שהחברה מצאה לנכון להעביר ללקוחות.
לקוחות אשר לא מעוניינים לקבל את המידע, מתבקשים לציין זאת בפני מחלקת שירות לקוחות בדוא"ל cs@pingwin.co.il ולקבל על כך אישור חוזר בכתב. ללא אישור חוזר בכתב, הבקשה לא תהיה בתוקף.
מס מקומי
במלונות רבים נהוג לגבות מהתיירים מס מקומי. מס זה לא נגבה על ידי חברת פינגווין בארץ, ואינו חלק מהשירותים בגינם שילמו הלקוחות. גובה המס המקומי נע בסביבות 1.5-3.5 יורו לאדם ללילה. יש לשלם את המס ישירות במלון / בית דירות.
חדרים ובקשות למלון
חדרים זוגיים (DBL / TWN) ו/או חדרים סמוכים ו/או חדרים עם דלת מקשרת ו/או כל בקשה מיוחדת שהועברה למלון ו/או כל בקשה מצד הלקוחות לחדרים מסוימים או חלוקת מיטות בחדרים מועברת למלון באופן רשמי ע"י פינגווין, בחלק מהמקרים אף מתקבל על כך אישור בכתב מהמלון.
למרות זאת, על הלקוחות לקחת בחשבון שיתכן שבפועל בקשתם לא תתממש ע"י המלון מכל סיבה שהיא, ולפינגווין אין כל אחריות ויכולת השפעה על חלוקת חדרים במלון.
נזקים וביטוחים
החברה ממליצה ללקוחות לרכוש פוליסת ביטוח בריאות ומטען מיד עם ביצוע ההזמנה.
חברת "פינגווין" אינה אחראית לנזקים הנגרמים לנוסע כתוצאה מתאונה, מחלה, רשלנות הנוסע, נזק ו/או איבוד מטען, גנבה, אבדה והוצאות רפואיות, או כל נזק ישיר או עקיף העלול להיגרם לנוסע במהלך חופשתו. במידה ויחליט הנוסע להקדים את חזרתו מכל סיבה שהיא, יהיה זה באחריות הבלעדית של הנוסע.
חברת "פינגווין" אינה אחראית להחזרים כלשהם של שירותים שלא נוצלו או נוצלו חלקית ע"י הנוסע במהלך חופשתו מכל סיבה שהיא.
הפעלת ביטוח אישי
במקרה של ביטול חופשה ו/או חלק ממנה מכל סיבה שהיא, על הנוסע/ת לפנות לחברת הביטוח בה רכש את הפוליסה ולממש את זכותו לקבלת החזר, זאת טרם פנייתו לבקשת החזר מהחברה.
במקרה של קבלת החזר חלקי מחברת הביטוח, תשלים החברה את החלק היחסי לנוסע/ת, זאת עד לסכום הכולל המגיע לו/ה, עפ"י התנאים להזמנה.
בכל מקרה של הפעלת הביטוח, לא יתאפשר החזר כספי כפול על אותו שירות, הן מחברת הביטוח והן מפינגווין.
פינגווין מביאה לידי הלקוח, שיש באפשרותו להזמין ביטוח המאפשר ביטול ללא כל סיבה, ביטוח שיכול לחסוך ללקוח הרבה כסף, במידה ויצטרך לבטל את חופשתו.
זיכויים והחזרים
בבקשת ביטול של שירות מסוים מתוך חבילה, שהועברה לחברה פחות מ-14 ימי עסקים טרם היציאה, ו/או במקרה של אי ניצול מלא או חלקי של שירות שהוזמן, אושר ושולם, לא יהיה ניתן לקבל החזר כספי עבור השירות כגון כניסה לאטרקציות או כל שירות אחר.
ראשי קבוצות
הטיפול והמידע שנמסר לקבוצות, נמסר לראש הקבוצה, ובאחריותו ליידע בכל הפרטים והתנאים, את כל נוסעי הקבוצה, אשר יהיו מחויבים לכל המידע שנמסר לראש הקבוצה. טרם ביצוע ההזמנה, אנו ממליצים לכל חברי הקבוצה, ליצור קשר עם הסוכן/ת המטפל בקבוצה, ולקבל הבהרות לכל סוגיה שאינה ברורה.
ביטול חופשות בשל כוח עליון
כוח עליון, הינו כל סיבה לביטול החופשה, שלחברה לא הייתה כל יכולת השפעה על כך, לדוגמא: שביתה בשדה תעופה, סגירת שדה תעופה, סגר בשל מגפה בישראל או במדינת היעד, מבצע צבאי או מלחמה ו/או כל סיבה אחרת שלחברה אין כל יכולת השפעה עליה.
במקרה של ביטול חופשה בשל כוח עליון, יישמר ללקוח זיכוי בחברת פינגווין על עלות הטיסה לפי הפירוט הבא: טיסה ישירה לזנזיבר 650€ , טיסה ליעדי אפריקה בחברת תעופה סדירה 850€. יתרת עלות החופשה, הינה בכפוף לתנאי הביטול הרלוונטים להזמנה, ובהתאם למועד הביטול.
חברת פינגווין תפעל במקרה זה להפחתת דמי הביטול מול הספקים השונים (כפי שפעלה בקורונה ובמלחמת חרבות ברזל).
כל סכום המגיע ללקוח אם בשל גובה דמי ביטול ואם בשל הקלות מצד הספקים, יישמר ללקוח כזיכוי למימוש עתידי בחברת פינגווין, בפרק זמן שאינו עולה על שלוש שנים מיום ביטול החופשה וללא כל החזר כספי בפועל.
במקרה של אירוע המוגדר כוח עליון, לפי המפורט לעיל, פינגווין שומרת לעצמה את הזכות לדחות, לבטל, לשנות את מועד החופשה לפי שיקול דעתה הבלעדי, בהתאם למועד האירוע בפועל, ולא לפי מועד עתידי בו יסתיים האירוע.
יובהר בזאת, כי במקרה של ביטול חופשה בשל כוח עליון, לא תהיה ללקוח כל דרישה או טענה כלפי "פינגווין" בכל הקשור לאי מילוי התחייבותה, או לשינוי שבוצע ביחס להזמנה המקורית.
שינויים במרכיבי החופשה
כחלק מרצונה של החברה לקיים את החופשה המוזמנת, אם בשל הערכת מצב, ו/או מגבלות כל שהן ו/או החלטה כל שהיא שהתקבלה בחברה, תעמוד לחברה הזכות לבטל ו/או לשנות כל מרכיב בחופשה, בין היתר יעד ונתיב הטיסה, המלון ו/או סוג החדר, הדרכת סקי או סנובורד.
החזר כספי
כל החזר כספי ללקוחות ומכל סיבה שהיא, יוחזר ללקוח אם בהעברה בנקאית ואם בהחזר דרך כרטיס האשראי, בקיזוז 15€ דמי טיפול לנוסע/ת ובנוסף לכך קיזוז של עלויות הסליקה ששילמה החברה לחברת כרטיס האשראי בין 1%-3.5% בהתאם למספר התשלומים בעת ביצוע ההזמנה. העברה בנקאית או שליחת בקשת ההחזר לחברת הסליקה/אשראי, תבוצע תוך 21 ימי עסקים ממועד קבלת הסכום מבית המלון ו/או הספקים השונים. ההחזר יבוצע במטבע שבו הלקוח שילם בפועל אם בהעברה בנקאית ואם בהחזר דרך כרטיס האשראי שדרכו שולמה החופשה.
שינויי מחירים, שערים, מס דלק, מסי נמל והיטלי מטבע
מחירי החבילות כמוצג באתר האינטרנט נקובים במטבע זר.
תשלום בפועל יתבצע לאחר קבלת אישור על כל רכיבי ההזמנה בלבד.
החיוב יבוצע בשקלים, ויחושב לפי שער העברות והמחאות גבוה כחוק, כפי שפורסם ביום העסקים האחרון שקדם ליום מועד התשלום בפועל. שינוי בשערי המטבע עלול לגרור שינוי במחיר החבילות.
חברת "פינגווין" שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מחירי החבילות בכל עת, במקרה של שינוי במחירי דלק, ייקור מסי נמל והיטלים למיניהם. עלות השינוי תחול על הלקוחות בכפוף לדרישות חברות התעופה הסדירות והשכר, גם במקרה שהתמורה עבור החופשה כבר שולמה בחלקה או במלואה. במקרה זה יהיה הלקוח רשאי לקבל לידיו מידי החברה את המסמך המעיד על שינויי המחירים.
ביטול חופשה ביוזמת חברת פינגווין
לחברה תעמוד הזכות לבטל חופשה עפ"י שיקול דעתה הבלעדי. במקרה שתתקבל החלטה כזו, על החברה יהיה להציע ללקוח/ה חלופה הולמת, גם ביעד אחר, או להציע זיכוי כספי מלא למימוש בהזמנת חופשה עתידית, או להשיב את מלוא עלות החופשה בהפחתת עלות דמי הסליקה שפינגווין חויבה ע"י חברת כרטיס האשראי בעת ביצוע החיוב בפועל.
סעיף זה אינו תקף למקרה של ביטול בשל כוח עליון, כמפורט בסעיף כוח עליון.
הערות כלליות
במידה ונתקלתם בזמן שהותכם בחו"ל בבעיה כלשהי הקשורה לשהותכם ולחבילה אותם רכשתם באמצעות פינגווין שירותי תיירות, עליכם ליידע את המלון ו/או נציגי החברה בחו"ל או בארץ, בזמן אמת. בתי מלון רבים, כמו גם נותני שירותים אחרים, לא ייבדקו את טענות הנוסעים במידה ולא דווח על התקלה בזמן אמת.
ימי עבודה יחשבו כל אחד מהימים למעט שבת, ראשון, ערבי חג וחג.
באחריות הנוסע/ת לוודא שיש ברשותו את כל האישורים הנדרשים למימוש חופשתו, זאת בהתאם להנחיות ממשלתיות ו/או כל גוף רשמי אחר בישראל ובמדינת יעד החופשה.
החברה ממליצה לכל נוסע שביצע הזמנה, להזמין מיידית ביטוח רפואי לחופשה, ואף לשקול להרחיב את הביטוח לאפשרות ביטול בכל מקרה. עלות הביטוח זמן רב מראש, אינה מייקרת את עלות הביטוח, ומעניקה ללקוח הגנה רחבה במקרים רבים.
כבודה ושונות בנושא הטיסה
בשל העובדה שלכל חברת תעופה יש תנאים, חוקים ומגבלות שונות, הן מבחינת המשקל המותר לכבודה והן מבחינת הטסת ציוד ספורט, יש לקבל מהסוכן/ת המטפל/ת תנאים ספציפיים לטיסה שרכשתם בעת ביצוע ההזמנה.
אין לחברה כל אחריות על איבוד ו/או נזק לכבודה במהלך הטיסה ו/או במהלך החופשה. הטיפול בנושא זה יהיה של הלקוח ישירות מול חברת התעופה ו/או חברת הביטוח שבה הזמין ביטוח נסיעות, בריאות ומטען.
קבלה ופינוי של חדרים, דירות או בקתות
בשל העובדה ששעות קבלת/פינוי חדרים משתנה ממקום אירוח אחד למשנהו, יש לוודא קבלת שעות אלו מהסוכן/ת המטפל/ת בעת ביצוע ההזמנה.
בתי מלון/דירות - מתקנים
חלק מהמתקנים הקיימים במלון כמו בריכת שחייה, סאונה, ג'קוזי, חדרי טיפולים, או כל מתקן אחר, הנם בתשלום, וחלקם ללא תשלום. ניתן לברר אילו מתקנים בתשלום מראש לפני ביצוע ההזמנה בפועל. מידע על המתקנים השונים מתקבל ע"י בתי המלון, ויתכן מידי פעם שהמידע שנמסר לפינגווין ואשר מוצג באתר האינטרנט של החברה הנו שגוי. בכל המלונות, גודל החדר וכמות המיטות תהיה בהתאם למספר הנוסעים המזמינים בפועל את החדר.
המידע המוצג באתר התקבל מהמלונות השונים. אין לחברת פינגווין אחריות על שינויים במתקני המלון אשר לגביהם לא התקבל מידע רשמי על שינוי מטעם המלון, או על מידע שהוזן בטעות. כמו כן, אין החברה אחראית לסגירת מתקנים מסוימים במלון מכל סיבה שהיא, ולפי שיקול הנהלת בית המלון, כמו בר, מסעדה או אזור הספא.
התמונות המוצגות באתר, הינן תמונות מייצגות בלבד כפי שהתקבלו מבתי המלון. אין באפשרות החברה להציג באתר צילום של כל אחד מסוגי החדרים במלונות.
בקתות Chalet
הבקתות המוצעות בחלקן בקתות פרטיות במבנה נפרד וחלקן דירות/בקתות שהנם חלק ממבנה גדול יותר.
חלוקת הבקתות לקטגוריות קמפורט, פרימיום ולקשרי, בוצעו עפ"י הערכת צוות החברה ולא מתוך קטגוריה רשמית.
בתום תקופת האירוח על האורחים לפנות את הבקתה לחלוטין מכל מוצר גם אם הוא באריזה ולא היה בשימוש, לפנות אשפה למקומות המיועדים לכך, לפנות מדיח כלים, מקרר, להשאיר כיור נקי, ולהחזיר את כלי המטבח למקומם, את המצעים והמגבות לרכז בנקודה אחת בדירה.
במידה ולא מולאו התנאים הנ"ל הנהלת המלון עלולה לקזז עלות ניקיון נפרדת מסכום הפיקדון.
שינוי מלון בהזמנה
יתכנו מקרים בהם ישונה המלון המוזמן למלון אחר, זאת בשל תפוסת יתר או מכל סיבה אחרת שתימסר לחברה ע"י המלון. המלון החלופי שיוצע, יהיה באותה רמה ו/או דירוג של המלון בהזמנה המקורית.
נזק רפואי, תאונה או אובדן רכוש
לחברה אין כל אחריות במקרה של נזק בגוף מכל סיבה שהיא, או נזק ו/או אובדן רכוש במהלך החופשה.
תוקף דרכון ואשרות
באחריות הלקוח לוודא כי הדרכון שברשותו בתוקף לחצי שנה לפחות ממועד היציאה מהארץ. על הלקוח לוודא שיש ברשותו כל אשרה ו/או מסמכים הדרושים ליציאתו מהארץ וכניסתו לארץ היעד. חברת פינגווין אינה אחראית על נושאים אלו.
הרחבת ביטוח רפואי
ללא קשר להגנות המוצעות בסעיף זה, החברה ממליצה ומדגישה את החשיבות להזמנת ביטוח רפואי, מיד עם ביצוע ההזמנה, המעניק כיסוי ביטוחי למקרה של ביטול חופשה מכל סיבה שהיא, כמו גם הרחבת הביטוח לפריטים יקרים שבחרתם לצרף לחופשה כמו, תכשיטים יקרים, מכשירים אלקטרונים, מצלמות וכו'.
דירוג המלונות בבוקינג קום
החברה מציינת את הציון של המלון מאתר בוקינג קום. בשל העובדה שהציונים יכולים להשתנות מידי יום, אין להסתמך על מידע זה ויש לבדוק זאת עצמאית, ישירות באתר בוקינג קום.
סמכות שיפוט
מוסכם ע"י הצדדים שסמכות שיפוט בכל הנוגע ליחסי הנוסע והמארגנים, תהא לבתי המשפט בעיר חיפה בלבד.